Reisverslag vanuit japan ....... reis mee onder onze begeleiding

• Japan reis februari 2024

Klik op onderstaande link en ontvang als eerste ons aanbod uit japan

• Japan reis oktober 2023

• Japan reis maart 2023

Naar een lange vlucht  via seoel dan eindelijk aangekomen in tokyo.  18u pfff dit keer voor onze inkopen van tosai en vele grotere koi sansai / yonsai voor in de winkel  deze werdt alweer aardig uitgedunt door de vele verkochte grotere vissen dit najaar. ik had mij voorgenomen om niet alle kwekers af te gaan maar enkel diegene waar ik juist kon slagen in kwaliteit , formaat en prijs. de eerste dagen even aftasten en kijken wat er zoal werd; aangeboden bij de kwekers en wat opviel is dat er weinig of geen dealer te bekennen was uit europa, de bassins loogen er ook niet om bij de kwekers er was echter nog zeer veel aanbod aanwezig in elk segment. tosai hebben wij bij diverse kwekers kunnen selecteren en moet zeggen zeer goede vissen voor acceptabele prijzen. Grotere vissen waren er ook voldoende; via onze whatsapp groep bood ik deze aan en de verkoop ging erg snel zodat ik elke dag weer opnieuw kon selecteren.ik bedank mijn klanten voor het vertrouwen hierin. uiteindelijk een erg goede koi hunt en de nieuwe voorraad zal in april zijn te bewonderen in onze winkel.

• Japan reis oktober 2022

Na 2,5jr eindelijk weer zelf onze inkopen kunnen doen wij zijn van 20 - 31 oktober in niigata en van 1-5 november in Hiroshima en omstrekennmiddels zijn wij terug in nederland en zullen binnenkort vele koi ons volgen.  wij hebben deze reis veel goede koi kunnen aankopen en de tijd genomen om de krenten uit de pap bij de kweker te halen.

• Japan reis maart 2020

Corona virus begint hier op te laaien maar gelukkig kunnen wij toch vertrekken naar japan voor onze tosai inkopen. na aankomst is het in japan echter nog save en corona vrij. na 2 dagen wordt mijn terugreis gecanceld door klm en worden er alternatieven aangeboden, maar wij kunnen toch inkopen onze nieuwe vlucht vertrekt 2dagen eerder als gepland.

• Japan reis oktober 2019

Na een goede vlucht aangekomen in nagaoka.

Bij aankomst direct de auto gepakt en door gereden naar Toyama, hier had de kweker nagoshi voor ons al een hotel geregeld zodat wij de volgende dag om 6.30am  mee te gaan voor een ikeage  van zijn 2000st nisai.

U snapt dat dit geweldig was (dit vanwege onze relatie met Nagoshi san) en wij ook de eerste keus hadden van zijn nisai uit de mudpond. hier komen dus ook diverse koi van naar onze winkel. Na deze geweldige dag zijn wij eind van de middag terug gereden naar onze thuis basis Nagaoka om de volgende ochtend te starten in Yamakoshi.

Eerst naar onze vriend Kuni Takatatsu hier hebben wij een erg goede band mee en hij geeft aan enkele mudponds te moeten afvangen maar niet alles alleen kan handelen.  wij niet te beroerd en bieden hem de helpende hand. Na de afspraak diverse kwekers aangedaan in yamakoshi, veel vis is er nog aanwezig in de vishuisen alhoewel wij best laat zijn in het seizoen. Bam! Dat betekend er is nog voldoende keus in aanbod en in de loop der dagen kopen wij ook diverse aantallen koi voor onze voorraad.

Ook waren wij aanwezig bij de auctions van Danischi en de niigata auction, soms met geluk vaker met te weinig budget. Hier weet je het nooit maar is wel de moeite waard soms. Ikeage met Takatatsu 3 mudponds afvangen wat een geweldige dag  hier hebben wij ook diverse nisai en sansai uit geselecteerd als eerste keus en komen tevens naar onze winkel.

Na 15 overweldige dagen een goede aankopen voor onze winkel vertrekken wij weer naar nederland en zullen onze aankopen begin december te bezichtigen zijn.

• Japan reis oktober 2018

Na een goede vlucht aangekomen in tokio en na een snelle handeling bij de douane en koffer kunnen wij snel met de trein richting koi gebied Niigata.

Aangekomen om 13:30u doen wij rustig aan en gaan niet eerst even snel naar een kweker maar regelen de huur auto en onze afspraken voor de volgende dag. om vanaf dan te starten met onze koi hunt.

Ik ben de eerste 2 dagen alleen   mijn collega en klant arriveren  pas op de zaterdag, dit geeft mijn even lekker de tijd om op mijn gemak wat rond te kijken wat er zoal wordt aangeboden. Echter zijn onze eerste aankopen snel gerealiseerd. Yagenji koi farm is de eerste kweker die wij aandoen. even goedendag zeggen en een koffie en gelijk een leuk aanbod van enkelen doitsu Karashi hier komen er nu 4 stuks van naar veenendaal. Bij vele kwekers even binnen gelopen maar het aanbod is niet erg groot vele moeten nog mudponds afvangen. dit vanwege een koude zomer en veel regenval waardoor de koi langer in de mudponds verblijven.

In de loop van de dagen kopen wij diverse koi voor klanten en voorraad en zijn aanwezig op de maandag bij de auction van dainichi en dinsdag de breeders auction van Niigata. Als je hier bij bent zult u versteld staan van het aanbod en hoe de biedingen ver kunnen oplopen.  een koi uit het top segment gaat al snel voor een kleine €20 a 25000,- van de hand. (gekkenwerk)

Alle dagen zal ik hier niet beschrijven maar wij hebben toch bij elkaar een mooie voorraad kunnen bemachtigen voor onze winkel.

U kunt ze allemaal bewonderen vanaf 5 december in onze bassins.

• Japan reis februari 2018

Dit keer reisde ik af met 3 klanten de eerste 4 dagen.

De dagen erna was ik alleen, dit was even wennen maar plukte later zijn vruchten af. Ik had veel tijd om bij de kweker door te brengen en zo ook wat meer gesprekken over koetjes en kalfjes. Dit resulteerde in een nog betere band met de kweker en werd mij wat meer gegunt in prijs en kwaliteit.

Ik heb nog nooit zulke goede deals kunnen sluiten in de afgelopen jaren als deze keer. Veel koi van hoge kwaliteit tegen zeer goede prijzen werden mij gegunt.

Onze dagelijkse verslagen en diverse foto`s waren te zien in onze fb pagina dit vanwege het gemak teplaatsen en het gelijk kunnen delen met mijn klanten. Onze najaarsreis staat geplant in oktober en hopen dan ook weer goede deals te kunnen sluiten.

• Japan reis oktober 2017

Na een goede vlucht aangekomen in Tokyo.

Op het moment dat wij met de trein willen doorreizen is er een ongeval gebeurd en moeten wij via een ander spoor en overstap onze reis vervolgen. Dit is niet even makkelijk, maar zijn toch geariveerd in Nagaoka 3,5 uur later dan normaal en de klok is inmiddels 16.00 uur, dus vandaag geen kweker vast kunnen bezoeken.

Dan maar onze kamer inrichten en even onder de douche om er weer frisjes bij te zitten. Wij beginnen de eerste 2 dagen om bij diverse kwekers even een indruk te krijgen van wat er zoal zwemt en wat er wordt aangeboden, en wij wachten nog op dick die 3 dagen later aankomt en met ons verder vergezeld de rest van de dagen. Onze klant Gert was ook mee om een indruk te krijgen wat er zoal speelt in japan en bij een kweker.

Iedere dag vertrokken wij om 8u naar de eerste kweker enz...enz.. om weer rond de klok van 17.00u terug te zijn in het hotel. Vele kwekers hebben wij aangedaan en vele koi komen er weer naar onze winkel. Iedere keer dat wij in japan verblijven is het weer een hele ervaring ik voel mij ook hier thuis als mijn tweede thuis land (ben ik nou zo gek).

De tijd vliegt voorbij en naar 7 dagen gaat gert onze klant alweer naar huis met een ervaring rijker. Wij vervolgen onze koihunt nog de resterende dagen en kopen bij diverse kweker weer erg mooie koi. Deze zullen vanaf 12 november in onze winkel zwemmen en hun pracht tonen.

Foto`s vanuit Japan staan op onze fb pagina: fotoalbum koi hunt.

Contact

Koi Centrum Veenendaal
Kruisboog 15
3905TE Veenendaal

0318-508303
In onze winkel  !

In onze winkel !

Geplaatst op: 2020-06-11

U bent van harte welkom en  u kunt bij ons terecht voor oa, *  koi van betere kwaliteit  van tosai 1 jarige va 12cm  tot  jumbo  85cm in diverse soorten. &nbs...